Ideje za spletno trgovino

By | 30. 3. 2020

Spodaj so predstavljene nekatere ideje za spletno trgovino, primeri pa so podani na podlagi slovenskih uspešnih spletnih trgovin, saj je za uspeh pri prodaji preko spletnih trgovin, pomembno predvsem, da prodajate produkte, ki dejansko gredo v prodajo in je na trgu, po njih, dejansko tudi povpraševanje.

Nič vam namreč ne pomaga, če bo vaša ideja za prodajo preko spletne trgovine, unikatna in edinstvena, če za vaše produkte v trgovini, ne bo povpraševanja.

Od ideje za spletno trgovino je odvisen uspeh vaše online prodaje, zato, so spodaj prikazani tudi dejanski primeri slovenskih dobrih spletnih trgovin. In mogoče idejo za spletno prodajo dobite preko njih. Če tudi sami iščete ideje za spletno trgovino, priporočamo tudi zapise o podjetništvu, na povezavi. V njih boste našli konkretne napotke o tem kako deluje podjetništvo na spletu, kako izvajati spletni marketing in na splošno uporabne nasvete za podjetnike in podjetništvo.

Kako do dobre poslovne ideje za spletno trgovino

Do dobre ideje za spletno trgovino pravzaprav ni težko priti. Najlažja pot je ta, da pregledate med že obstoječimi spletnimi trgovinami katere dobro prodajajo in ni narobe, če celo dlje časa spremljate nekaj trgovin, toliko, da vidite ali so obstojne (več let) pri svoji prodaji in katere artikle v svojih trgovinah, najbolj intenzivno prodajajo (skozi čas). Na ta način boste hitro prišli do ugotovitve ali je vaša poslovna ideja za spletno trgovino dobra ali ne.

Ogromno začetnikov pri spletni prodaji naredi napako s tem, da se odloči prodajati v svoji online trgovini izdelke na podlagi navdiha oz. domneve, da se bo produkt dobro prodajal – za razvoj trgovine in njeno promocijo, pa zapravijo ogromno časa in denarja. Medtem, ko bi, po drugi strani, na spletnem trgu, preprosto lahko preverili kaj se že učinkovito prodaja preko interneta in svojo spletno trgovino tudi sami začeli na istem področju.

Do dobre poslovne ideje za speltno trgovino ne boste prišli tako, da poslušate druge o tem kaj prodajati, še posebej pa ne poslušati nasvetov tistih, ki artiklov za katere vam priporočajo, da jih začnete prodajati preko spletne trgovine, ne tržijo sami. Bistveno prej boste učinkoviti pri svoji spletni prodaji, če se boste podali na spletni trg prodaje artiklov, ki dokazano preko spleta, gredo v promet (četudi zanje obstaja večja konkurenca).

NAMIG: Ena od zelo uporabnih možnosti, da pridete do dobre poslovne ideje za speltno trgovino, je metoda po kateri s pomočjo Googla, najprej preverite po kakšnih artiklih je na Googlu, največ povpraševanja. Če se npr. zanimate za panogo pohištvo, boste ugotovili, da se npr. počivalniki in gugalniki samo v Sloveniji, pojavijo med iskanji nad 1000 krat na mesec. Besedo počivalniki slovenski uporabniki Googla, v iskalnik vtipkajo cca. 1300 krat – kar pove, da je zanimanje za počivalnike dovolj veliko, da bi ideja za prodajo počivalnikov v spletni trgovini, bila zelo na mestu. Zato se ne gre čuditi, da številne uspešne spletne trgovine, že dlje časa, prodajajo počivalnike in raznorazne gugalnike. Poglejte ponudbo spletne trgovine Pohištvo123.si.

IDEJE ZA SPLETNO TRGOVINO

Ko najdete panogo v kateri bi radi prodajali preko svoje trgovine, je ena izmed dobrih idej tudi ta, da ne prodajate direktno produktov, kot jih v izbrani in najdeni panogi, prodaja trgovina, ampak, da se osredotočite na nišo v panogi (ker je v njej konkurenca manjša). Npr. če si recimo izberete, da boste prodajali v panogi pohištvo, se boste z jedilnimi mizami, vzmetnicami, barskimi stoli, spalnicami, omarami in pravzaprav vsem pohištvom, “borili” s spletnimi trgovinami, ki so na tem področju največji konkurenti (Lesnina, Harvey Norman, Rutar, Moemax, itd…).

Namesto, da se najprej odpravite s svojo spletno trgovino na njihovo, najtežje področje, poskušajte v posameznih pohištvenih programih poiskati niše. Na primer: namesto, da prodajate kar vse omare in garderobne omare, se osredotočite in prodajate samo vgradne omare po meri.

Uspešna spletna trgovina in pomen njene spletne promocije

Da bi bila vaša spletna trgovina čim bolj uspešna bo zanjo, po tem, ko bo postavljena, potrebna konstantna promocija in oglaševanje. Spletno oglaševanje in promocijo vaše spletne trgovine zastavite tako, da bodo marketinške aktivnosti uspešno “kljubovale” zobu časa, saj si ne morete obetati dobre spletne prodaje od tega, če promocijo svoje trgovine, izvedete le nekajkrat ali za omejeno obdobje.

Vlaganje v oglaševanje na spletu ter promocijo bo potrebno dlje časa – zato je pomemmbno, da svoj marketinški načrt zasnujete tako, da bo stroškovno, organizacijsko in kadrovsko vzdržen za prva leta delovanja trgovine.

Uspešna spletna trgovina brez učinkovite spletne promocije, ne obstaja! Preberite: Kako oglaševati učinkovito brez plačevanja oglasov

NAMIG: Promocija uspešne spletne trgovine naj bo osredotočena na unikatne in spletnim kanalom, prilagojene pristope. Na različnih spletnih kanalih poskušajte svoje speltne trgovine, promovirati na različne načine  – skladno s publiko, ki se na posameznem spletnem kanalu, nahaja (npr. na družabnih omrežjih) in skladno z vsebino, ki jo targetirana javnost na posameznem kanalu, najbolj konzumira. Zelo učinkovit primer uspešne promocije spletne trgovine in ideje za res učinkovito promocijo spletne trgovine, preko najrazličnejših kanalov internetnega trženja, poglejte na primeru trgovine Sanjski-Sopek.si (bodite pozorni na njihov email marketing pristop, na njihov pristop v vsebinskem marketingu ter, poiščite jih na Instagramu). Opazili boste kako so na sveh treh kanalih zelo premišljeno izdelane strategije promocije spletne trgovine.

uspesna spletna trgovina

Kaj se najbolj prodaja na spletu

Ena izmed lažjih poti dodobre ideje za spletno trgovino je, da preprosto preverite kaj se najbolj prodaja na spletu. Zelo dobro se preko spleta prodajajo artikli, ko so računalnišk aoprema, izdelki za zdravje, čistilni pripomočki, pohištvo in podobno (vir 1). Zato je učinkovita pot do uspešne spletne trgovine, lahko tudi ta, da prodajate artikle (in storitve), po katerih je pač na internetu največ povpraševanja.

Če ne odkrijete med idejami za prodajo preko spleta nekaj takega kar bi lahko uspešnotržili tudi sami, se lotite iskanja dobre ideje za spletno prodajo tako, da v obstoječih največjih speltnih trgovinah, poiščete artikle, ki se najbolj prodajajo. Npr. na Amazonu poiščete izdelke v rubriki “najbolj prodajano”. Isto naredite tudi na nekaterih drugih, največjih trgovinah (npr. Alibaba, Wishy,..)

NAMIG: Ena od zelo praktičnih idej za uspešno spletno trgovino je, da na podlagi raziskave izdelkov, ki se najbolj prodajajo na spletu ter, HKRATI, na podlagi raziskave najbolj zanimivih panog (zdravje, računalništvo,…) poskušate priti do naslednjih produktov za prodajo:

  • dražji produkti (ki imajo večjo dodano vrednost in maržo) – pri teh produktih vam ne bo treba iti pri prodaji na masovno količino prodaje
  • večpanožno zanimivi produkti (npr. izdelki za zdravje, šport in urejanje okolic ehkrati) – tak primer je npr. vrtno pohištvo in urbana oprema za urejanje parkovnih, športnih in otroških igrišč

Priporočilo: Preberite še naš zapis o tem kako digitalni marketing pomaga vašemu poslu. V njem boste našli kako digitalni marketing deluje, kateri digitalno marketinški kanali se najbolj uporabljajo, kako izvajati digitalni marketing in najpomembnejše – kako ugotoviti ali je vaš digitalni marketing za spletno trgovino, stroškovno učinkovit. Dodatno je v članku pojasnjeno kako digitalni marketing dodaja vrednost vašemu poslu in kako konkretno dobite sploh denar iz marketinga na spletu.

Dodatna ideja za spletno trgovino [ki jo začetniki v spletni prodaji pogosto spregledajo]

Pogosto spregledana možnost prodaje preko spleta, predvsem za začetnike v internetni prodaji je ta, da začetniki menijo, da morajo za zaslužek iz interneta, obvezno imeti spletno trgovino in, da pravzaprav drugih poti do ustvarjanja zaslužka preko spleta, ni. A je ena izmed možnosti, iz katere lahko kasneje razvijete svojo spletno trgovino, pravzaprav ta, da najprej prodajate preko t.i. posredniške spletne trgovine (kjer vam stroški za logistiko, skladiščenje in dostavo izdelkov odpadejo), vi pa se ukvarjate samo s promocijo trgovine in pritegovanjem obiskovalcev v vašo trgovino.

Zakaj bi si pred začetkom spletne trgovine delali stroške s skladiščenjem, dobavami, logistiko, itd…, ko obstaja na internetu preprosta pot, da najprej poskušate uspešno spletno trgovino postaviti po modelu posredništva. Postavite t.i. affiliate trgovino (posredništvo) v njej pa prodajate produkte, ki jih kupcem pošiljajo vaši dobavitelji, ne pa vi sami. Takšne trgovine so popularne predvsem zato, ker v primerjavo s stroški za začetek lastne online trgovine, predstavljajo dosti manj stroškov, pa tudi začetniki v spletni prodaji, se čez ta način, največ naučijo in pridobijo izkušnje o tem koliko dela sploh spletna trgovina, zahteva.

Za začetek vam, če res šele začenjate, sploh niti ni potrebno postaviti trgovine. Zadošča, da izdelate spletno stran, nanjo postavite zanimive in uporabne vsebine, ob bok vsebinah pa postavite reklame drugih trgovin in dobaviteljev. Bolj kot boste uspešni pri pridobivanju obiskovalcev na vašo spletno stran, več si lahko obetate podjetij, ki bodo želela reklamirati pri vas. Krasen primer tako učinkovite speltne strani, ki sploh nima lastne trgovine, ima pa celo goro drugih podjetij, ki želijo reklamirati svoje trgovine in izdelke, je medijski spletni portal Varčevanje-energije.

NAMIG: Začetniki pri spletnih trgovinah pazite predvsem na to, da že pred samim začetkom trgovine, nimate prevelikih stroškov (z izdelavo , odpiranjem in postavljanjem trgovine, itd…). Če vas zanima kako izberete ustrezne produkte in kako za izbrane produkte, ki jih boste prodajali, zgradite spletno strategijo prodaje, preberite zapis na povezavi Kako začeti s spletno trgovino.

Ali se splača kupiti že obstoječo spletno trgovino ali začeti s svojo

Medtem, ko razmišljamo o tem ali začeti z lastno spletno trgovino ali mogoče celo kupiti od koga obstoječo spletno trgovino, je najboljše, da smo pri razmišljanju o nakupu druge spletne trgovine, zelo previdni. Sicer res nekateri prodajajo svoje spletne trgovine, ker imajo drugega dela dovolj, a skoraj v 100% drži tudi, da, če bi nekomu spletna trgovina super dobro prodajala, da je verjetno ne bi prodajal. Med prodajalci že obstoječih spletnih trgovin je namreč ogromno takšnih, ki se prvenstveno ukvarjajo z izdelavo spletnih trgovin, manj pa z njihovo promocijo in dejanskim doseganjem prodajnih rezultatov v izdelanih trgovinah.

Zato bodite previdni.
Pred nakupom trgovine poskušajte pridobiti podatke o minulem denarnem toku, o stroških promocije, o kanalih, ki prinašajo ali ne prinašajo obiskovalce v trgovino in predvsem podatke o vseh fiksnih, mesečnih stroških, ki jih spletna trgovina, ki se prodaja, ima zato, da ustvarja prodajo kot jo.

Bolj kot boste dosledni pri pridobivanju realnih podatkov o poslovanju in prodaji obstoječih trgovin, bolj se boste izognili tveganjem, ki jih žal prinaša prodaja trgovin (predvsem tistim, ki se s področjem prodaje preko internetnih trgovin, šele srečujejo).

Ko in, če najdete spletno trgovino, ki jo je po vašem mnenju, primerno kupiti, sestavite zanjo (pred nakup) t.i. poslovni načrt. Ta naj vključuje predvidene stroške nabave zalog, materialov, promocije, dobave in vseh stroškov, povezanih z aktivnim delovanjem trgovine (tudi stroški gostovanja, vzdrževanja in razvijanja spletne trgovine). Za izdelan poslovni in investicijski načrt v spletno trgovino nato pridobite finančna sredstva. Ena od lažjih in hitrejših poti je t.i. gotovinsko posojilo oz. hitro kredit, ki ga lahko sklenete brez dodatnih poti in dokumentacije.

Vodenje spletne trgovine

Po tem, ko imate spletno trgovino enkrat odprto in postavljeno, nastopi njeno vodenje.

Vodenje spletne trgovine zajema izboljševanje in optimizacijo logističnega dela (pošiljanje artiklov, izboljševanje dokumentarnega dela: izdajanje računov, izdajanje naročilnic, usklajevanje računovodskih izkazov z dejanskim poslovanjem trgovine, itd…) sicer pa vodenje spletne trgovine na uspešen način pomeni tudi nenehno skrb za optimizacijo celotnega poslovanja vaše spletne trgovine. Sem, ker gre za spletno trženje, promocijo in prodajo, sodi nenehna optimizacija spletne trgovine za potrebe pridobivanja novih obiskovalcev in kupcev v spletno trgovino, nenehna optimizacija in promocija trgovine na najrazličnejših spletnih kanalih, nenehno izboljševanje dostavnih in dokumentarnih postopkov, izboljševanje plačilnih možnosti v trgovini in še in še.

Zelo dobre ideje za spletno trgovino boste dobili, skozi čas, tudi tako, da spremljate dobre prakse že delujočih in dljer časa, uspešnih speltnih trgovin v panogah, v katerih želite preko interneta, prodajati tudi sami.

Ideje za spletno trgovino poglejte tudi v spodnjem videu:

1 – Prodaja preko interneta