Spodaj vsem, ki vas zanima digitalni marketing, odgovarjamo na 5 najpogosteje postavljanih vprašanj (ki jih interesenti za digitalni marketing postavijo digitalnim agencijam ali digitalnim freelancerjem).
Kako digitalni marketing deluje?
Digitalni marketing (če se ne omejimo samo na splet, čeprav ravno spletni digitalni marketing omogoča najbolj merljivo odzivnost spletnega obiska), deluje tako, da z namenom doseganja večje vidnosti, večje prodaje ali večanja ozaveščenosti o blagovni znamki, aktiviramo različne digitalne kanale in preko njih posredujemo svoj asporočila.
Pri čemer je nujno, da upoštevamo ciljno publiko vsakega posameznega digitalnega kanala, hkrati pa tudi “jezik” digitalnega kanala, ki je v uporabi na posameznem kanalu.
Primer: na družabnem omrežju twiter so lahko naša sporočila dolha cca. 140 znakov. Na družabnem omrežju Pinterest in Instagram komuniciramo preko objav slik, na svoji spletni strani delujemo na digitalnem področju preko vsebinskega marketinga s storytellingom (ob pogoju, da upoštevamo SEO zakonitosti z namenom, da so naše blog objave uvrščene v Googlu čim višje in s tem vidne več spletnim obiskovalcem).
Dodatno: How does digital marketing works – Lyfe Marketing
Kateri so najbolj uporabljani digitalno marketinški kanali?
Za razliko od vsesplošne percepcije, da k digitalnemu marketingu, prištevamo udejstvovanje podjetja na spletu, povejmo, da med dgitalne kanale trženja, promocije in oglaševanja ne sodijo zgolj aktivnosti na internetu, temveč tudi aktivnosti na drugih, novo nastajajočih digitalnih platformah.
Sem sodi npr. t.i. sms oglaševanje, prikazno (display) oglaševanje na digitalnih panojih (na letališčih, tusitičnih in hotelskih kompleksih, prikazno oglaševanje na prevoznih sredstvih (letala, avtobusi, železnica,…) idr.
Še posebej v zadnjem času zelo napreduje tudi t.i. specifično digitalno oglaševanje, ki je zasnovano za specifične potrebe posameznih podjetij, ne gre pa v tem primeru zgolj za “klasično” digitalno prikazovanje oglaševanih vsebin, temveč integriran prikaz npr. dodatne ponudbe v hotelih, preko t.i. iptv, brežišnih in drugih omrežij. Seveda je ob vzpostavitvi tovrstnih digitalnih vsebin do konzumirajočih porabnikov, osnova vzpostavljena kakovostna, zanesljiva in stabilna omrežna žična ali brezžična rešitev.
Kako izvajati digitalni marketing?
Izvedba digitalnega marketinga se načrtuje na podlagi strategije nastopa na digitalnem trgu. Strategija digitalnega udejstvovanja podjetja vključuje predviden budžet za nastop na kanalih (tudi v smislu tega na katerih kanalih bomo nastopali brezplačno, na katerih pa s pomočjo plačjivih spletnih reklam), aktivnosti za izvedbo na posameznem digitalnem kanalu
Dodatno: 5 ways to a powerful digital marketing strategy – Digital Marketing Institute
Kako ugotoviti ali je digitalni marketing stroškovno učinkovit?
Če kateri medij, potem zagotovo digitalni marketing (še posebej na internetu) omogoča sledljivost in merljivost prav vseh tržnih akcij. Blog zapise na naši spletni strani lahko spremljamo z višino uvrstitve v iskalniku Google, uspešnost objav na socialnih omrežjih merimo z številom deljenj, komentarjev, številom dosega vidnosti objav, večjo spletno prodajo merimo s številom konverzij v spletni trgovini, število pridobljenih povpraševanj merimo preko google analitike, povečanje obiskovalcev na našo spletno stran spremljamo v google analitiki (kjer lahko merimo tudi čas zadržanosti bralcev na blogu, delež obiskovalcev spletne strani čez različne kanale: emailing, družabna omrežja, spletna priporočila, itd…)
Vse na internetu se da meriti (kot zanimivost: obstajajo tudi orodja, ki spremljajo gibanje miške ali kurzorja obiskovalcev na strani). S čimer dobimo podatek o tem, kateri elementi na spletni strani povzročijo, da obiskovalci gredo naprej, bolj v globino na naši strani in kateri povzročijo, da se obiskovalci iz spletne strani, odbijejo.
Kako digitalni marketing doda vrednost vašemu poslu?
Digitalni marketing doda vrednost poslu tako, da za naše podjetje, blagovno znamko, storitev ali produkt izvedo tudi tisti, ki nas preko ostalih kanalov komuniciranja (osebna priporočila, tiskani mediji, idr…) ne zaznajo.
Obenem nam digitalni nastop omogoča boljšo (včasih sploh edino možno) sledljivost obiskovalev naše spletne strani, medtem, ko nam tradicionalni mediji tega ne omogočajo (razen, če ne izvedemo namensko ciljane akcije (ki je pogosto povezana z dodatnimi stroški. Npr. organizacija nagradne igre, kupon v tiskanem mediju,…)
Dodatno: How digital marketing is adding value to business – DigitalSolutions
Kako digitalni marketing prinaša denar?
Denar oz. zaslužek iz digitalnega marketinga prihaja na več načinov.
Po eni strani predstavlja ciljna publika, ki je prišla do nas preko digitalnega marketinga, čisto dodano vrednost, saj teh kupcev ne bi imeli, če ne bi nastopali tudi digitalno, hkrati pa nam digitalni marketing dodaten denar prinaša zato, ker nam ustvarja naš lasten bazen kupcev, ki jih bistveno ceneje lahko targetiramo tudi po tem, ko so pri nas izdelek ali storitev že kupili. Preko objav na blogu, preko emailinga, preko objav na družabnih omrežjih lahko vedno znova, naše že obstoječe kupce obveščamo o novostih, akcijah in novih produktih ter ponudbi.
Dodatno: 8 ways on how to eran money by digital marketing – DigitalViyda
Priporočljiv video: Benefits of digital marketing