Spletne strani danes že dolgo niso več samo vizitke, ki bi služile zato, da se podjetje preko njih predstavi oz. zato, da podjetje pokaže spletnim obiskovalcem kje se nahaja.
Današnje spletne strani imajo že bistveno bolj definirane namene. Pri čemer se le ti delijo na spletne strani z komercialnimi nameni (prodajne spletne strani), spletne strani za upravljanje in videnje različnih skupnosti (community web pages), spletni forumi, spletne btb strani, medijski portali in ostalo.
Če se osredotočimo samo na komercialne spletne strani (prodajne spletne strani), se le te, ločijo na spletne strani, ki prodajajo končnim kupcem (btc spletne strani) in spletne strani, ki prodajajo btb kupcem (drugim poslovnim partnerjem).
Poslovna modela, ki se za obe vrsti prodajnih spletnih strani največkrat prepletata v spletnih zgodbah sta “lead generation” spletna stran in pa spletna trgovina (click and buy).
Kot tretji segment k izdelavi spletnih strani za prodajne namene, uvrščamo še partnerske spletne strani, t.i. affiliate spletne poslovne modele.
Nekateri internetni poslovni modeli monetizirajo svoje internetne strani skozi prodajo produktov, drugi skozi prodajo storitev, tretji pa skozi prodajo oglasnega prostora na svojih straneh.
V mnogo primerih se vzgibi in nameni spletne strani med seboj prepletajo. Največkrat je to opaziti pri internetnih straneh, ki so na začetku svoje spletne zgodbe (in ponujajo na svojih internetnih straneh dobesedno vse – z namenom, da se vsaj nekaj proda) in pa tudi pri že zelo uveljavljenih spletnih straneh (kjer pa pravtako ponujajo vse – vendar z namenom, da prodajo še več, kot že prodajajo).
Pri izgradnji svoje spletne strani je najpomembneje, da definirate namen svoje strani, zelo priporočljivo pri tem pa je, da ste z namenom jasni in na začetku osredotočeni predvsem na manj namenov, kot na več naenkrat.
Postavite si prvi cilj s spletno stranjo in jo razvijajte v to smer – sicer boste izredno težko povezali vse spletne kanale ter namene strani v eno zgodbo.