Vsebin na temo učinkovitega spletnega nastopa in trženja preko interneta, je na spletu že toliko, da je po eni strani, kar malo težko ločiti zrnje od plevi in najti res uporabne in koristne vsebine na temo spletnega marketinga, po drugi strani pa je v poplavi različnih nivojev razumevanja spletnega marketinga že toliko različnih pogledov na potrebne in predvsem delujoče aktivnosti na področju spletnega marketinga – tako, da je tudi težko med njimi, po korakih, najti takšne, ki so pisane na kožo točno našemu razumevanju spletnega marketinga v danem trenutku.
Naš pogled na zasnovo učinkovitega spletnega marketinga – to je takšnega, ki predvsem dosega svoje namene, se zato v prvi vrsti začne s tem, da ocenimo realno na kateri stopnji razumevanja delovanja spletnega marketinga se nahajamo in temu ustrezno zasnujemo svoj spletno marketinški načrt.
Video (angl.) – 15 digital marketing tips
Spletni marketing in ponudniki začetniki
Začetniki v spletnem marketingu najpogosteje menijo, da za učinkovit spletni marketing zadošča, da si vklopimo plačljive adwords ali facebook oglaševalske kampanje in, da bodo povpraševanja in naročila kar naenkrat začela deževati.
Začetniki, ki nimajo predvidenega budžeta za svoj spletni nastop, se lotijo SEO nastopa na internetni sceni, pri čemer pa jih večina smatra, da za učinkovit spletni marketing zadošča, da na svoji spletni strani vzpostavijo blog in preko kreacije vsebin na njem, začnejo pridobivati povpraševanja.
Seveda so eni in drugi s prvimi koraki kmalu razočarani.
Tistim, ki za svoje spletne začetke, plačajo oglaševalske kampanje, ponavadi zmanjka denarja (in pridobijo premalo novega posla), tisti pa, ki se lotijo SEO nastopa, pa po večini prej ali slej odnehajo, saj SEO zahteva ogromno časa, hkrati pa tudi znanja in izkušenj, da ga lahko izvajamo pravilno.
Srednje izkušena spletno marketinška scena
Ti, ki v spletnem marketingu že imajo nekaj izkušenj (tam do dveh let), nekaj lastnih uspehov na področju spletne prodaje in spletnega nastopa, zagotovo že imajo. Prodaja, takšna ali drugačna, v večini primerov, pa srednje velika, se preko njihovih spletnih strani že dogaja.
Tudi znanja in razumevanja na področju digitalnega marketinga so že tolikšna, da jih večina že ve, da je za uspeh na spletnem področju, potrebno ogromno vztrajnosti, volje, učenja in spremljanja novosti, predvsem pa, da moraš svoje delo imeti zelo rad.
Pri tej skupini spletnih marketingašev je zanimivo to, da večina izmed njih dela ali v okviru ene spletne agencije ali pa so samostojni podjetniki, pri čemer sploh še ni nujno, da imajo iz spletnega marketinga zagotovljen stalen vir prihodkov, saj je konkurenca na področju spletnega marketinga resnično razmeroma močna.
Freelancerji na spletnem področju zato večinoma prežijo na stranke, ki seveda vedo manj od njih, a jim je zaradi želje po obstoju svojega posla (in preživetja) v prvi vrsti pomemben denar, ki ga bodo dobili od stranke. Na ta način se rado v spletnem marketingu zgodi to, da namesto, da bi neko stranko obdelali tako, da bi ta bila zadovoljna z njimi in delala naprej, da se hitro obrnejo proti novi stranki – saj je tam nov denar.
Na ta način pa si delajo levjo uslugo, saj ne dosežejo nivoja, ko bi njihove obstoječe stranke, priporočale njihove storitve novim strankam.
Zaradi tega jih v obdobju do dveh let na področju spletnega marketinga, precej odneha, nekateri pa si najdejo službe v večjih spletnih agencijah.
Izkušeni spletni marketingarji
Tako kot v vsakem drugem poslu velja tudi za izkušene spletne marketingaše, da le ti dolgoročno preživijo, če delujejo zelo transparentno in so odprti za nove poslovne ideje in zamisli.
Izkušeni delavci v spletnem marketingu stavijo na povezovanje in networking kot osnovno gonilo njihovega spletnega nastopa, stavijo na oseben odnos s strankami in predvsem na rezultate, ki jih želijo za svoje stranke doseči. Tem ni v ospredju zaslužek od stranke, ampak rezultat, dosežen za stranko.
Ker na ta način vedo, da bodo stranko obdržali za dlje časa.