Bloganje – Kako zasnovati blog [in pridobiti bralce]

By | 27. 9. 2021

Bloganje je ena izmed najbolj razširjenih oblik spletnega marketinga in spada v podkategorijo vsebinskege prodaje.

Morda je tako priljubljeno prav zato, ker se ga lahko z malo vaje vsak nauči. Blog lahko služi bogatenju vaše spletne strani, in pomaga pri uvrstitvenih rezultatih na Googlu.

Da pa sestavite privlačen blog, ki bo narejen po merilih Googlovega algoritma in hkrati privlačil bralce, je najlažje, da se pisanja bloga lotite z grajenjem zasnove bloga.

V tem prispevku smo za vas pripravili vse kar morate vedeti o grajenju zasnove bloga, tako da lahko vaša spletna stran doseže vrhunske rezultate na prvi strani Googla.

bloganje 1

Bloganje za ključno besedo sončna elektrarna na spletni strani Panheat.si [in kaj se lahko naučimo]

Spletna stran Panheat.si se ukvarja s prodajo različnih naprav – med njimi je tudi sončna elektrarna. Njihovo spletno stran smo vzeli kot primer uporabe bloga na spletni strani in njegove vrednosti za uvrstitev na prvi strani Googla. Na povezavi sončna elektrarna najdete njihovo spletno stran.

Prav tako si v iskalniku lahko pogledate njihove odlične rezultate.

sončna elektrarna - bloganje

Razumevanje ključnih besed in njihove vrednosti

Vaša spletna stran bi morala delovati na osnovi nekih ključnih besed, ki so z njo najbolj povezane. Na tak način iskalci lažje najdejo vaše vsebine, Goole pa jih lažje razsortira. Te ključne besede morate uporabljati tudi v blogu.

SEO blogerji se hitro naučimo o vrstah ključnih besed in o njihovih razlikah. Poznamo recimo generične ključne besede in dolgorepe ključne besede. Te se ločijo predvsem po dolžini in posledično po količini vsebine na ključno besedo, obisk iskalcev na ključno besedo (ali iskalni volumen).

Preden pričnete pisati blog ali blog objavo morate zato najprej določiti ključno besedo tega bloga. Pri tem upoštevajte naslednje:

  • izogibajte se predolgih besednih zvez (to velja še posebej za onsite SEO)
  • preverite iskalčev namen (ko večina iskalcev besedo vpiše v iskalnik, kaj je to kar potrebujejo – navodila, smer, trgovino, itd.)
  • upoštevajte iskalni volumen (ali mesečni obisk iskalcev na ključno besedo)

Google pri uvrstitvi spletnih strani upošteva tudi gostoto ključne besede v blogu. Obenem moramo pri prisanju bloga paziti, da besede na uporabljamo prepogosto, saj bo to negativno vplivalo na bralca.

Ključno besed uporabite v:

  • naslovu (najboljše, če je na samem začetku)
  • 2-3 podnaslovih (odvisno od dolžine vašega bloga)
  • imenih slik (ali “alt attribute”)
  • zmerno v sami vsebini

Uporaba ključne besede bonitetna ocena podjetja na Ebonitete.si

Če pogledate spodnjo sliko, najprej opazite ponavljanje določene ključne besede. Ta besede je bonitetna ocena podjetja, našo pozornost pa pritegne, ker je odebeljena in se pojavi večkrat (tudi v naslovu). Bloganje, ki ga izvaja Ebonitete.si je že profesionalno izvedeno in ta prispevek vam predstavljamo kot primer.

Na povezavi bonitetna ocena podjetja vidite še ostala poglavja na spletni strani, ki tarhgetirajo na drugačne ključne besede. Jih prepoznate?

bonitetna ocena podjetja - bloganje

Kako zasnujemo poglavja

Ko poznate ključno besedo se lahko lotite zasnove poglavij. Upoštevajte, da vedno na začetku vključite uvod, ki bo bralca pritegnil. Ste vedeli, da povprečen bralec obišče vaš blog samo za 10-20 sekund?

To pomeni, da morate že v prvi stavek postaviti neko zanimivo dejstvo, nagovor, itd. V SEO temu pravimo “hook.” Tudi v uvodu morate uporabiti ključno besedo.

Glede na obsežnost vsebine o kateri boste pisali si okvirno določite število besed, ki jih želite doseči. Po podatkih iz 2020 so najuspešnejši prispevki imeli v povpreču nad 3000 besed.

Če ciljate za tako obširne blog objave, je priporočeno, da poglavja razdelite na podpoglavja in po potrebi še ta dalje. Eno podpoglavje praviloma ne sme imeti več kot 300 besed. Za vaše bralce, kot Googlu, pa bo bojše, če imate več poglavij z manj vsebine.

Naša ekipa navadno piše prispevke, ki so razdeljeni v tri poglavja. Vsako od teh navadno vključuje še enega ali dva H3 naslova.

Ne pozabite na uporabo ključnih besed v nekaj od teh poglavij.

Kazalo poglavij za prispevek Bolečine v kolkih – na Magus.si

Spletna stran Magus.si se z bloganjem ukvarja že lep čas. Svoje prispevke gradijo z veliko poglavji in podpoglavji, ki ne vključujejo preveč vsebine. To je za bralce (čeprav se tega ne zavedamo ) zelo pomembno. V prispevku Bolečine v kolkih so uporabili npr. takšno kazalo kot ga vidite na sliki:

bolečine v kolkih - bloganje

Njihov prispevek si lahko pogledate na bolečine v kolkih. Predlagamo, da se osredotočite na uporabo ključne besede v odstavkih.

Osnovna pravila za bloganje

Preden pričnete s pisanjem samega bloga vam še priporočamo, da se seznanite z naslednjimi “pravili”, ki vam bodo pomagala predvsem pri pridobivanju bralcev.

  • pišite pogovorno – knjižnji pogovorni jezik vam bo pri pisanju bloga najbolj pomagal, saj ga Google upošteva kot dobro napisano vsebino, bralec pa brez težav razume o čem prispevek govori
  • pišite v prvi osebi 
  • držite se preprostih besed – dokazano je, da se ljudje težje osredotočamo na to, kar preberemo iz elektronskih naprav. Če za bloganje uporabljate težje besede bo bralcu besedilo toliko bolj nerazumljivo in bo zapustil stran.

Upoštevanje teh preprostih pravil bi vam moralo pomagati pri privabljanju bralcev. Ko napišete blog morate tega za dobre rezultate optimizirati. SEO optimizacije se lahko naučite ob odličnih mentoriranih do katerih lahko dostopate na marketing tečaj MatijaZajšek.si.

Uporaba pravil za bloganje v prispevku Zavarovanje terjatev na Prvafina.si

Na spodnjisliki vidite del prispevka z naslovom Zavarovanje terjatev. Članek smo našli na spletni strani Prvafina.si in videli, da upošteva nekatera osnovna pravila za bloganje. Dobro si poglejte prispevek – na povezavi zavarovanje terjatev, lahko dostopite do celotnega bloga.

Vidite vsa v tem poglavju našteta pravila? Obkrožili smo uporabo enega izmed njih …

zavarovanje terjatev - bloganje

Bloganje in zasnova bloga je prav tako tema odličnega videa spodaj: