Motorna olja in olja za servo sisteme – hidravlična tekočina
Motorna olja in vsa ostala olja so sestavni avtodel vsakega vozila. Vsak avto ne glede na to ali je osebni, kombi, avtobus, tovorni, poljedelski stroj ali gradbeni stroj ima volan.
Začetki proizvodnje avtomobilov so imeli volan na osnovi »polža«. Z razvojem je prišel volan z volansko letvijo in prenosom z krmilnimi palicami.
Sodobni avtomobili so dobili tako imenovane servo volane. To pomeni, da ima sistem upravljanja na zobati letvi pomoč pri premikanju. Servo črpalka, servo cevi in posoda za servo olje – hidravlično tekočino so sestavni deli mehanizma za upravljanje.
Servo volan pri novejših vozilih
Modernejši avtomobili imajo vgrajene volanske sisteme, ki so kombinacija električnega sistema in servo črpalke.
Novodobni volani imajo tudi sisteme, ki so vodeni izključno z elektroniko in računalniškim programom.
Tekočina, ki je v sistemu je v bistvu hidravlično olje posebne gostote imenovano tudi servo olje ali olje za servo volane. Tovarna pri izdelavi novega avtomobila v svojih razvojnih oddelkih preizkuša sisteme in določi katere posebne lastnosti mora olje imeti.
Življenjska doba volanskega sklopa
Volan in volanski sklopi kakor tudi servo volan je mehanizem, ki služi celo obdobje delovanja avtomobila.
Sistem je treba vzdrževati in kontrolirati. Posebno pozornost je treba posvetiti kontroli količine olja za servo krmiljenje. Vedno mora biti v mejah predpisanega.
Pomanjkanje olja je vedno vzrok za okvare servo črpalke in zobate letve. To preprečimo z rednim servisiranjem in kontrolo.
Volanski sistem deluje vedno na enak način. Pomaga pri upravljanju in vrtenju z volanom. Novejše izdelave kot je avtomobil, bolj moderno in dovršeno napravo ima.
Vsi sistemi razen popolnoma avtomatiziranih pa uporabljajo servo tekočino oziroma hidravlično olje.
Delitev motornih olj
Motorna olja in vsa ostala olja se delijo po barvi, specifikaciji, tovarniških odobritvah in po blagovnih znamkah. Večina olj je v rdeči barvi, lahko pa tudi v zeleni ali rumeni oziroma temno rjavi.
Nikoli ne uporabljati olja, ki je drugačno od tistega, ki je v sistemu. Najbolje je, da prepustimo kontrolo in morebitno dolivanje strokovno usposobljenim servisnim svetovalcem ali avtomehanikom.
Olje mora imeti tovarniško odobritev od proizvajalca. Ta je zapisana v servisni knjižici.