V Sloveniji imamo vse naravne danosti za razvoj kolesarskega turizma, vendar jih kljub temu ne izkoriščamo v zadostni meri.
Cilj zaposlenih v NewBike kolesarski trgovini Ljubljana je med drugim spodbujanje kolesarjenja tudi v turistične namene
V NewBike kolesarski trgovini Ljubljana si prizadevamo povečati priljubljenost kolesarjenja pri nas in hkrati doseči množičnejšo uporabo koles za vsakodnevne kratke mestne vožnje. Pri tem se v luči vse bolj perečih ekoloških problemov, globalne energetske krize, razmaha življenjsko ogrožajočih obolenj in težav s prostorsko stisko v velikih urbanih središčih opiramo na dejstvo, da je kolo tudi izjemno pomembno alternativno prevozno sredstvo avtomobilom. Več o idealih, katerim sledimo v NewBike kolesarski trgovini Ljubljana, si lahko preberete na naslednji povezavi.
Toda ali ste vedeli, da je eden izmed naših ciljev v NewBike kolesarski trgovini Ljubljana tudi spodbujanje kolesarjenja v turistične namene?
V Sloveniji imamo vse naravne danosti za razvoj kakovostnega kolesarskega turizma. Pa smo jih izkoristili? V NewBike kolesarski trgovini Ljubljana menimo, da ne dovolj
V NewBike kolesarski trgovini Ljubljana smo že večkrat poudarili, da imamo Slovenci veliko srečo, da so nam ponujene vse naravne danosti za razvoj kakovostnega kolesarskega turizma. Razgiban relief, od slikovitih ravnic v Prekmurju, do visokih hribovij Gorenjske, ki ponujajo naravnost osupljive razglede, omogoča kolesarski užitek prav za vsakogar. Če k temu dodamo še toplo podnebje, svež zrak in neokrnjeno naravo, je povsem razumljivo, da spada Slovenija v sam vrh najboljših kolesarskih destinacij. Pa je temu res tako?
Razprav o tem je bilo že veliko, v NewBike kolesarski trgovini Ljubljana pa menimo, da imamo v Sloveniji vsekakor izjemno velik potencial za razvoj kolesarskega turizma, toda le tega ne izkoriščamo dovolj. V nadaljevanju našega tokratnega prispevka bomo podrobneje pojasnili razloge, s katerimi v NewBike kolesarski trgovini Ljubljana upravičujemo svoje mnenje, hkrati pa bomo nekaj besed namenili našim predlogom ter izboljšavam, za konec pa bomo navedli tudi nekaj uspešnih praks iz tujine, katerim bi lahko nedvomno sledili tudi pri nas. Naj dodamo, da je prispevek napisan z namenom spodbuditve razmisleka in obenem v tihem upanju, da morda pa nekaj naših zamisli pade tudi na plodna tla.
Kolesarjenje z gorskimi kolesi je pri nas sorazmerno dobro razvito. Zakaj nismo uspešnemu trendu sledili tudi z vožnjo z mestnimi kolesi?
Izjemno krivično od nas bi bilo, če bi trdili, da je gorsko kolesarjenje v Sloveniji slabo razvito, kajti vsi ljubitelji voženj z gorskimi kolesi bodo pri nas zagotovo prišli na svoj račun. Najsi bo to v Kranjski Gori, na Krvavcu ali Mariborskem Pohorju, možnosti za gorsko kolesarjenje je ogromno, toda od kod zaostanek voženj z mestnimi kolesi v turistične namene pri nas?
Krivdo za to lahko delno pripišemo trendu in pravzaprav povpraševanju na trgu, kajti gorsko kolesarjenje v turistične namene se je že pred časom zelo dobro prijelo, medtem ko tega za mestna kolesa ne moremo reči. Vožnja z mestnimi kolesi kot del kolesarskega turizma se je namreč pojavila šele pred kratkim, njen začetek pa približno sovpada z razvojem trajnostne mobilnosti in razmahom vsesplošne priljubljenosti mestnega kolesarjenja, za kar dobro vemo, da ne sega prav daleč nazaj v preteklost.
Je počasen razvoj kolesarskega turizma z mestnimi kolesi zato pri nas upravičen?
S tem se ne moremo strinjati, sploh če se navežemo na priljubljenost vožnje z mestnimi kolesi, ki je pri nas in v svetu trenutno večja kot kadarkoli doslej, obenem pa ima mestno kolesarjenje v turistične namene v tujini ogromno privržencev. Pravzaprav lahko trdimo, da je gorsko kolesarjenje kot del kolesarskega turizma celo v rahlem zatonu, saj dobivajo mestna kolesa čedalje večjo veljavo.
Če k vsemu temu dodamo naravne danosti za razvoj kolesarskega turizma, o katerih smo pisali zgoraj, in dejstvo, da nas številne zahodne in severne evropske države z vožnjami z mestnimi kolesi v turistične namene že močno prehitevajo, lahko pridemo do zaključka, da je počasen razvoj kolesarskega turizma z mestnimi kolesi pri nas povsem neupravičen. Toda zakaj je temu tako in na katerih področjih so potrebne izboljšave?
Del ponudbe za turiste v številnih mestih v tujini predstavljajo izposojevalnice e koles. Kje smo s tem v Sloveniji?
Izposojevalnice koles ne predstavljajo nič novega, saj so tudi pri nas prisotne že dolgo časa. Novost pa so vsekakor izposojevalnice e koles, ki predstavljajo del zanimive turistične ponudbe v številnih mestih v tujini. Kakopak tudi ne, ko pa e kolesa za turiste pomenijo hiter, učinkovit in cenovno ugoden način za mobilnost v mestu, v katerem bodo dopustovali.
Hkrati pa se z e kolesi izognejo mrzličnemu iskanju prostih parkirnih mest v mestu, katerega ne poznajo, kar zna biti kljub spletu in vsem sodobnim pripomočkom nič kaj prijetno. Na to tematiko je bila nedolgo nazaj izvedena zanimiva študija, katere rezultati so pokazali, da je parkirna problematika celo ena najbolj gorečih po mnenju mnogih turistov (več o omenjeni študiji si lahko preberete tukaj).
Kako dobro je omogočena izposoja e koles za turiste pri nas?
Kot smo zapisali že zgoraj, izposoja klasičnih koles je v naših večjih mestih za turiste sorazmerno dobro omogočena, medtem ko je ponudba e koles pri nas nekoliko preveč skopa. V prvi vrsti lahko to pripišemo majhnemu številu izposojevalnic e koles, pa tudi premalo razširjeni ponudbi. Izposoja e koles je pri nas še najbolj učinkovita pri zasebnikih, predvsem na bolj znanih turističnih točkah. Izposoja e koles v večji obliki pa je pri nas še v povojih, po podatkih, dosegljivih na spletni strani Mestne občine Ljubljana, je namreč sistem izposoje e koles celo v naši prestolnici letos šele v fazi preizkušanja. Na ulicah Amsterdama je na drugi strani uporabnikom omogočena izposoja e koles že skoraj desetletje.
Dodatne težave izposoje e koles pri nas vidimo v tem, da je le teh v izposojevalnicah na voljo premalo in se zato neredko zgodi, da povpraševanje preseže ponudbo. Prav tako bi izbiro lahko razširili s še večjim številom različic e koles in tako kolesarjenje naredili v še večji meri dostopno in zanimivo za turiste. Kot primer lahko navedemo Dunaj ali London, kjer so v zadnjih letih zelo veliko popularnost in zanimanje turistov požela večsedežna e kolesa. Le zakaj ne bi nekaj takšnega naredili tudi pri nas?
Po mnenju nekaterih tujih turistov že sam postopek izposoje e koles v Sloveniji zahteva preveč birokracije, zato bi lahko tudi to poenostavili in tako naredili kolesarjenje pri nas uporabnikom še bolj prijazno.
Je za turiste, ki električno mestno kolo pripeljejo s seboj od doma, pri nas dobro poskrbljeno?
Če je še nedolgo nazaj veljalo, da je bilo pri nas urejenih asfaltiranih površin za vožnjo z električnim mestnim kolesom malo, danes temu več ni tako, saj smo trenutno lahko priča izgradnji številnih kolesarskih poti na vseh koncih države. Seveda to še zdaleč ne pomeni, da imamo v Sloveniji nadpovprečno dobro razvito kolesarsko infrastrukturo, toda napredek je več kot očiten.
V skladu z navedenim smo mnenja, da je pri nas poti za krajše in daljše kolesarske izlete z električnim mestnim kolesom dovolj, še več pozornosti pa je potrebno nameniti nekaterim drugim kritičnim točkam kolesarske infrastrukture. S tem mislimo tako na postojanke ob kolesarskih povezavah, kot tudi na postajališča, kjer bi lahko turisti ob prihodu na želeni cilj varno shranili svoje električno mestno kolo.
V primeru okvar električnega mestnega kolesa, turistom v Sloveniji ni potrebno skrbeti
Kljub pravilnemu shranjevanju in rednemu vzdrževanju električnega mestnega kolesa lahko pride do okvare, najsi bo to zaradi naše lastne napake, obrabe določenih komponent ali nepredvidljivega dogodka na cesti. V kolikor do tega že mora priti, si najmanj od vsega želimo, da bi to bilo v času našega dopusta v nekem tujem in nam nepoznanem kraju.
Nesreča žal nikoli ne počiva, toda turistom v Sloveniji, ki se soočijo z okvaro njihovega električnega mestnega kolesa, nikakor ni potrebno skrbeti. Pohvalimo se namreč lahko, da imamo pri nas izjemno dobro razvito mrežo serviserjev, ki so obenem v večini tudi zelo tehnično podkovani in strokovno usposobljeni.
Dobro razviti sta v Sloveniji tudi distribucija in logistika, zaradi česar je rezervne dele za skoraj vsako novejše električno mestno kolo moč dobiti v zelo kratkem času.
Najbolj pomembno je, da se bodo turisti na mestnem kolesu pri nas počutili dobro
Če potegnemo črto, stanje v Sloveniji še zdaleč ni črnogledo, kljub temu pa je prostora za izboljšanje na voljo veliko. Zapisano z drugimi besedami, če želimo, da bi se turisti na mestnem kolesu pri nas počutili dobro in da bi Slovenijo tako vrnili nazaj na svetovni kolesarski turistični zemljevid, bo na tem področju potrebnih kar nekaj izboljšav.
Še večjo prepoznavnost pri turistih bi lahko med drugim dosegli tudi z organizacijo različnih prireditev in tekmovanj, v katerih bi imelo osrednjo vlogo mestno kolo. Eno prav takšnih je tradicionalna dirka »S ponijem na Vršič«, ki je vsako leto zelo dobro turistično obiskana.
Dokažimo, da smo Slovenci prijazni vsem turistom z mestnim kolesom
Slovenci imamo sloves kot zelo gostoljuben narod, sedaj pa dokažimo, da smo prav tako prijazni do vseh turistov z mestnim kolesom. Navsezadnje je to tudi naša moralna dolžnost, saj je ravno naš rojak zaslužen za obliko mestnega kolesa, kot ga poznamo danes. Da, v mislih imamo Janeza Puha.
Po večjih desetletjih smo s prihodom kolesarske trgovine NewBike v naše kraje Slovenci naposled dobili možnost nakupa Puhovega mestnega kolesa, sedaj pa je čas, da tudi Slovenijo vrnemo tja, kamor spada – v sam vrh kolesarske turistične ponudbe!